torsdag 31 mars 2011

jag rädd + rädda hästar = ingen bra grej..

hej igen :) 
hemma från stallet som sagt. men jag kom hem vid typ kvart i sex eller nått.
jag mockade hos dofta och lady. sen borsta jag lady och medans jag borsta vet ni vad som hände eller ? :o
(klart ni inte vet) men jag stod iaf och borsta henne. och så hör jag det börjar pipa, lät ungefär som att larmet på en bil gick.. och så alla hästarna inne i innerstallet börjar trampa omkring och blir jätte nervösa och då känner jag med att det bara vibrerar i marekn.. (FATTA JAG BLEV RÄDD!) och helt plötsligt det bara sa BOOOOOM!!!!  och så blev hästarna jäte rädd. och jag försökte lungna lady så gott jag kunde. hon va närvös så fort jag rörde vid henne, hon var verkligen jätte rädd...
men ja.. det var ju dom dära jävla vägarbetarna som sprängde!!! åååh! och så va det bara jag o emil i stallet, och han sa inget om att dom skulle spränga. så jag va ju inte ens förberädd på de..  men jag fick ju vet va det va iaf :) men shit va rädd jag var...
så det var ren tur att jag inte hade släppt lady i paddocken.. för det skulle jag ju göra som jag sa..
men de va en jävla tur att jag inte hann att göra de!

men sen när jag släppte henne i paddocken var hon jätte duktig :) hon sprang som en galning. och stanna flera gånger men då var jag på henne och jaga iväg henne så hon sprang! :)
duktig flicka vara hon!!! och jätte svettig blev hon... eller inte jätte.. men ganska. det regna ju lite okså, så hon blev ju blöt av det med.
men u har jag betämt mig för att jag ska släppa henne i paddocken eller longera henne en gång i veckan.
för det är jätte bra för henne som är så pigg!

men nu ska jag iaf städa o plugga massa!!! eller bara so. men måste verkligen plugga det!
men jag bloggar sen :)
puss!<3

oj.. det blev kasnke lite långt.. men hoppas ni orkar läsa :)) <3


mitt hjärta!<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar