måndag 6 juni 2011

händelserik dag idag..

har hänte en massa saker idag.. fast allt är åskans fel..
den har ju varit jätte konstigt väder idag som alla säkert märkt.
men det börja med att jag hörde några muller vi runt halv 12 - 12, så jag tog in hundarna och så.
sen bev det ju fint igen. så jag gick ut och sola i kasnke 20 min. sen började regna som faaaaaaan!
och då kom typ broder o palm hem. sen började de åska mera. och sen kom niklis och så sa han att det rök som satan borta emot fressland (ligger mot hällevadsholm) så det dåg ut som det brann. sen när mamma kom hem typ 30 - 40 min senare så sa hon samma sak.. så hon ringde bort till camilla, och jo, mycket riktigt så brann det. då va det en gammal laudgård som hadde brunnit ner. och dom som ägde den, dom satt i bien, precis på utsidan när åskan slog ner.. fatta läskigt.. 
a, men sen undertiden mamma pratar mer camilla, så slår det ner här! och jag och martin såg hur blixten träffade ett träd ner mot vägen. hela trädet bara lös och sen såg det ut som det snöade, för det fög massa löv och bark.. och huset som ligger kasnke 35 m därifrån, det flög typ bark ända upp till huset. skit läskigt. och vilken jävla smäll!! :o helt sjukt ju! och värst av allt! va att aron va ute, och han stod typ 50 m där ifrån. och han blev skiiiit rädd. stackars min häst :'(
men sen när vi gick ner för att kolla på trädet så lukta det bränd och alla maskar och gråsuggor va sten döda!
och en fågelholk som satt i trädet, flög och satte sig i ett äpple trät dom va/är ca 4-5 m där ifrån.. helt galet...
sen nu, så kollade jag ut genom mitt fönster, och då sem man blixtar och hör mullret långt borta. men det är ganska tufft att man kan se blixtarna så tydligt även fast dom är så långt borta!

nu ska jag sova. skola i morgon .... *suck*
ska försöka ladda in bilder i morgon så ka ni få se trädet.
puss o godnatt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar