lördag 2 april 2011

helgen går så snabbt när man har jouren!!

hej bloggläsare!! hoppas ni haft en bra dag, för det har jag haft! :))
asså just nu är allt bara så jävla bra!

istallet idag så gick allt super. har fat hur kul som helst. knäppa linnea!<3 haha man skrattar ju åt henne hela tiden xd
men iaf så släppte vi ut dom och sedan mocka vi. sen dela vi ut torrfodret, och sedan fodra vi ut engilaget.
asså det är nog det jobbigaste på hela jouren! dörutom vattningen på vintern..
men iaf.. efter de så käka vi och sedan longerade vi lady o moa i paddocken. och efter de så släppte vi lös dom så dom fick springa ännu mera! de behövde verkigen lady! hon var helt genom blöt efter de, min lilla sessa!<3 sen gick jag en kort promenad med henne så hon skulle få skritta ordentligt. hen blev sjukt nöjd!

sen när vi hade gjort klart moa o lady och släppt ut dom i hagen så red vi ut med louise:))
jag hade nisse, linnea ophelia och lousie charmaine (tror hon stavas så?)
haha nisse va verkligen hur pigg som helst!!! snacka om en häst som verkligen behövde ut o ha kul!!!
haha och ophelia vi inte fullt lika pigg som nisse. men haha oj va pigg hon var!
charmaine var också pigg såklart!
men vi skrittade en bit, sen börja vi trava och sedan va de full galopp upp för några backar. snacka om nöjda hästar!!
sen när vi kom hem red vi lite i paddocken. och sen skulle jag ta in nisse och så skulle jag spola av honom (igen, gjorde det innan också) men såklart blev han helt jävla galen... så blev så sr och trött på han.. men han förstår ju lixom inte. han är ju rädd stackarn.. men fick hålla på ett tag så gick det. sen fick peter hålla honom lite. 
sen fick jag o linnea tressa som dårar för vi hade inte gett ut det blöta fordet. och klockan var typ kvart i 5 och hästarna brukar vara ute till typ halv 4-4... haha, men tror dom tyckte de va ganska gött ;)
men sen fick vi iaf in dom.
så min dag har varit super duper. trotts det tråkiga vädret. men det har varit jätte varmt idag! :o

sen när jag kom hem käka jag lite och gick ut i laudgråden och städa för mina gulliga kaniner :')
blev jätte bra!
men dom ska nog få flytta ut i morgon eller till veckan. för pappa ville tp ha den platsen till någon ko eller nått ? haha fatta inte riktigt. men dom tycker nog att det blir ganska gött att få komma ut. :)
och vet ni vad!!!!???? jag har blivit super duper kär i en kanin som står i stallet. asså så himla söt är den :'')
vill verkligen haden. och som innekanin! <3
men den va redan bortlovad tror jag... :(
men får se om han skulle ha den eller inte.. men ska prata med maria på måndag tror jag! :D
vore verkligen bäst att få den! <3<3

kanske blev mycket på en gång ?
men hoppas ni orka läsa iaf ;)
puss på er! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar