måndag 31 januari 2011

skolan.

ni behöver inte läsa...
men de känns som att ni lyssnar,
 och jag behöver de just nu..

asså jag vet inte vad det är med mig.¨
men jag är rädd typ hela tiden. och jag vågar inte vara mig själv längre´.
när ska jag få visa världen vem jag verkligen är ?
så fort jag kommer in i skolan så blir jag rädd, jag får en stor klump i magen och jag mår jätte dåligt.
jag blir jätte svag och vill bara åka hem. eller komma till stallet.
varför är de så ?
visst jag vill ju alltid till stallet, men varför mår jagt dåligt ?
de försvinner lixom aldrig. de ligger i bakgrunden heeela tiden.
och i skolan är de värst.
på söndagarna kan jag inte sova för jag är rädd.
jag vågar inte somna, tänk om de är sista dagen jag levde ?
jag är rädd för saker som jag vet att jag inte behöver vara rädd för.
men jag är de ändå...
jag vet inte hur jag ksa få de att bli bra heller.

när jag går in genom dörre i skolan så är de som att någon går igenom mig. eller in i mig och stannar där tills jag går ut igen. för jag går runt och bär på något i skolan som är heelt onödigt.
känns som att de skulle kunna vara en varning. eller nått. jag vet inte.
men jag vill inte vara här.
inte om jag sak behöva vara rädd och må dåligt.
man ska kunna röra sig vart som helst utan att vara rädd.
men de går inte.
jag känner mig inte trygg här..
jag vill bort här ifrån.
till en värld där allt är bra.
men jag är ju så jävla rädd. för allt.
jag är itnte den dära starka tjejen jag var för ett år sedan.
då våga jag hur mycket som helst.
jag kunde ta hur mycket skit som helst, och jag kunde kaxa som fan.
men nu har jag fått nog!
vissta jag kaxar fortfarande, men skit kan jag inte ta emot.
minsta lilla sak som går emot mit för att jag mår dåligt...

tack till er som läste iaf..

1 kommentar:

  1. Frida, jag finns om du vill prata.
    men om du börjar må sämre av det, så får du prata med kanske prästen eller kanske en kurator?
    du ska absolut inte känna dig rädd och otrygg.
    de kommer ordna sig, du är så stark, det har du alltid varit, och kommer alltid att vara!
    du är en skitbra tjej frida!
    kram jenny

    SvaraRadera